دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال

به وب سـایت شـخصی و پـایگاه اطلاع رسانی فـرخ عـبدالـه زاده خــوش آمدید.


سامانه پیامکی :

10006762485846

موضوعات
■ اخبار :
□ مقام معظم رهبری
□ ریاست جمهوری
□ قوه قضاییه
□ مجلس شورای اسلامی
□ وزارت کشــــور
□ اســتانداری
□ فـرمانداری
□ بخشداری
□ شـهرداری
□ شورای شهر
□ میراث فرهنگی
□ آموزش و پرورش
□ تبریز
□ ورزقان
□ خاروانـــا
□ سـیه کلان
□ ورزقــان نــیـوز
□ سایر شهرستانها
□ مهمترین خـبرهای روز
□ اخبار امام جمعه محترم
□ جدیدترین خبرهای دولت
□ جدیدترین خبرهای استان
□ جدیدترین خبرهای ورزقان
□ جدیدترین خبرهای کلیبر
□ جدیدترین خبرهای اهر
□ اخبار مس سونگون
□ اخبار روستاها
□ بـسیج
■ اخبار اختصاصی انتخابات :
□ مجلس شورای اسلامی تبریز
□ شورای اسلامی شهر تبریز
□ مجلس شورای اسلامی ورزقان
■ معرفی شخصیت ها :
□ مقام ریاست جمهوری
□ مجلس شواری اسلامی
□ شورای اسلامی شهر و روستا
□ چهره های شناخته شده
■ معرفی مناطق جغرافیایی :
□ کشور عزیزمان ایران
□ استان آذربایجان شرقی
□ شهرستان های آذربایجان شرقی
□ روستاهای شهرستان ورزقان
■ گالری عکس :
□ طبیعت آذربایجان
□ روستای سيه کلان
■ یادداشت ها
□ عبداله زاده
■ مناسبت ها :
□ تبریـــک
□ تسلیت
مطالب اختصاصی


با عرض سلام و تشکر و قدردانی خدمت یکایک کاربران و بازدیدکنندگان گرامی که با ارسال نظرات و دیدگاه های ارزنده خود همواره همراه ما بوده اید به اطلاع میرسانیم که متن ذیل از قسمت نظرات جهت درج در سایت ارسال شده است لذا وظیفه ای که به عنوان رسانه گویای مردم منطقه بر عهده داریم ما را بر این داشت که مطلب ارسالی را منتشر نموده و در معرض دید عموم قرار دهیم . حال قضاوت صحت و سقم موضوع را به شما مردم فهیم و آگاه منطقه وا میگذاریم :


چندی پیش یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باانتشار بروشور تبلیغاتی گزارشی ازعملکرد خویش را ارائه نموده بودند؛ ضمن احترام به جایگاه مجلس شورای اسلامی که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) در راس امور است؛ مواردی از باب انتقاد به گزارش مذکور وارد می باشد که به شرح ذیل اعلام می گردد:

: بخش اول
1- متن گزارش حاکی از کم سوادی یا عدم آگاهی تهیه کنندگان آن به وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی بود.

 

-2 در این گزارش اکثر خدمات دولت قبلی و فعلی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بنام ایشان رقم خورده بود.
سوالی که در این ارتباط مطرح است این که مگر نماینده دستگاه اجرایی می باشد که وظایف و عملکرد های ادارات را در این گزارش بنام خود آورده است!؟

برای مثال تعویض کنتور های خراب شرکت آب فا را نیز در دفترچه گزارش عملکرد نماینده آورده اند!!!!؟

 -3اعطای تسهیلات بازسازی به مالکان اماکن مسکونی و دامی تخریب شده در اثر زلزله به نام ایشان رقم خورده است؛ همچنین نظارت بر احداث اماکن دامی.
سوالی که در این جا مطرح است این است که جایی که رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولین طراز اول کشور از مناطق زلزله زده بازدید کرده و دستورات لازم را داده اند؛ دیگر نماینده چطور ادعا می کند که این کارها را من انجام داده ام.!؟

 

 -4در این گزارش اکثر پروژه هایی که در سالهای قبل اجرا شده یا نیمه تمام بودند؛ جزو عملکرد این نماینده ذکر شده است؛ این در حالی است که همه می دانند که پروژه ای که نیمه تمام باشد؛ اعتبار آن پایدار بوده و تا زمان اتمام قطع نشده و هر سال تا تکمیل آن، اعتبار لازم پیش بینی می شود.
 

 -5جاده روستای اردشیر با تلاش های مداوم مهندس علیزاده (نماینده سابق) جناب آقای فروغی (فرماندار سابق) و میکائیلی (کارمند فرمانداری) بدون استفاده از اعتبارات دولتی در مسیری به طول 4 کیلومتر و کاملا سنگی و کوهستانی توسط شرکت «مهد امید آرین» و با مشارکت شرکت «آهن آجین» و شرکت «مبین» اجرا شده است؛مدیر عامل شرکت مهد امید آرین و کارکنان آن، مدیران شرکت های مبین و آجین، اهالی محترم روستای اردشیر و ... شاهد بر این موضوع می باشند؛ حال آقای نماینده که در اینجا کوچکترین نقشی نداشته است در این گزارش آن را جزو عملکرد خود آورده است.!!!
 

 -6طرح آبرسانی روستای آوانسر با پیگیری های جناب آقای دکتر رحیمزاده ، قاسمی و ... از اهالی محترم روستا و ساکن ارومیه و سایر اهالی شریف روستا با تلاش های مداوم نماینده و فرماندار سابق و رئیس وقت جهاد کشاورزی در مسیری به طول 3 کیلومتر در دل کوه و با احداث استخر ذخیره آب با مشارکت شرکت «کندوان پارس» و «زرین داغ آستارکان» و جهاد کشاورزی ورزقان اجرا شده است.
این در حالی است که در مورخه 30/2/1391 آقای نماینده که هنوز بر صندلی مجلس تکیه نزده بود(7روز مانده به شروع مجلس نهم) از پرداخت کارکرد آقای .............. که با بلدوزر در این پروژه کار کرده بود؛ و قرار بود توسط شرکت کندوان پارس پرداخت شود؛ ممانعت می نمود.
اهالی محترم روستای آوانسر ،
مدیر عامل،سرپرست ومهندسین کارگاه و مدیر وقت جهاد کشاورزی شاهد بر این موضوع هستند. حال آقای نماینده که در اینجا کوچکترین نقشی نداشته و سعی در کارشکنی داشتند؛ در این گزارش آن را جزو عملکرد خود آورده است.
 

 -7عملیات اجرایی کارخانه مولیبدن در سال 1388 آغاز و در شهریور سال 1391 با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
حال چگونه ممکن است در فاصله کمتر از 3 ماه پروژه به این بزرگی با پیگیری آقای نماینده راه اندازی شده باشد!!!؟.

 

و چندین مورد دیگر .......

 

: بخش دوم

در بخش دوم پروژه ها و طرح هایی که آقای مهندس علیزاده آنها را پیگیری نموده و به جریان انداخته بود و باید با استفاده از نفوذ و لابی نمایندگی مجلس پیگیری می شد و می توانست از باب پیگیری جزو عملکرد نماینده محترم باشد؛ ولی اقدام موثری در این راستا انجام نشده و به فراموشی سپرده شده اند .

* موارد بخش دوم را برای جلوگیری از طولانی شدن متن، در ادامه مطلب درج نمودیم .


نظرات ارسالی کاربران محترم موجب روشن شدن مطلب و رفع سوء تفاهمات موضوعات مطروحه خواهد گردید .

برای درج نظرات خود اینجا کلیک کنید

عبارتند از :

1) طرح های توسعه مس سونگون (کارخانجات ذوب، پالایش، اسید سولفوریک، تغلیظ 3 ، کود شیمیایی، بچینگ ،سرباره و ... ) که عملیات اجرایی آنها از سال های 88 و 89 آغاز گردیده بود ولی اکنون بیشتر آنها تعطیل یا نیمه تعطیل می باشند.
متاسفانه اکنون بجای این که شاهد تولید و اشتغال جوانان منطقه در این کارخانه ها باشیم ؛ شاهد هستیم که سالن های تولید و سوله های این کارخانه ها اکنون تبدیل به انبار کنسانتره شده است .


2) سد حاجیلر چای که در سال 89 و 90 چندین میلیارد تومان از بودجه ملی کشور دارای ردیف بود در 2 سال اخیر بدلیل نبود اعتبار نیمه تعطیلی باشند.


3) بزرگراه خواجه – ورزقان - خاروانا – نوردوز که از بودجه ملی کشور دارای ردیف و در حال اجرا بود از سال 91 تعطیل گردید؛ در ادامه با پیگیری های استانداری و فرمانداری و با توجه به پیگیری گذشته مهندس علیزاده،در اسفند ماه سال 91 توسط شرکت مس مناقصه برگزار و شرکتی برنده مناقصه شد ولی بنا بدلایلی که همگان می دانند بعد از یک و نیم سال کارشکنی اجرا نشد و مناقصه را لغو کردند و باعث به تاخیر افتادن اجرای پروژه شدند. حالا جای شکرش باقی است که اخیرا توسط شرکت های مورد نظر اجرا می شود.


4) الحاق 1000 هکتار از اراضی خاروانا( اراضی دامنه کوه شهیدلر) به منطقه آزاد ارس که با تلاش آقای علیزاده می رفت که عملیاتی شود به فراموشی سپرده شد. شوراهای دوره سوم شهر خاروانا شاهد این موضوع هستند.


5) احداث شهرک تخصصی مس در اراضی روستاهای گویجه سلطان و علویق که در سال 89 مطالعات آن انجام شده بود به فراموشی سپرده شد. حالا بعد از 3 سال می خواهند پی گیر شوند.


6) احداث سد بکرآباد که مطالعات آن در سال 90 به اتمام رسیده بود؛ به فراموشی سپرده شد.


7) پمپاژ آب از رودخانه ارس به اراضی ازومدل و خاروانا که توسط آقای علیزاده پیگیری می شد؛ به فراموشی سپرده شد.


8) احداث کمربندی مس در ورزقان که اجرای آن از سال 89 شروع شده بود بنا به زیاده خواهی و کارشکنی بعضی ها تعطیل شد.


9) پرداخت عوارض ارزش افزوده مس سونگون به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان که در سالهای 89 و 90 مطابق قانون یک و نیم درصد بود و با پیگیری آقای علیزاده به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان پرداخت گردید اکنون با این که این ارزش افزوده 8 درصد می باشد؛ بجز موارد اندکی پرداخت نشده و به فراموشی سپرده شده است.


10) احداث سد مسقران که در سال 89 مهندس علیزاده از محل اعتبارات سهم وزیر از موسسه جهاد استقلال برای شروع اجرای آن اعتبار گرفته بود؛ بنا بدلایلی به فراموشی سپرده شده است.


11) احداث جاده برازین و بنه کاغی که قرار بود اجرا شود. به فراموشی سپرده شد.


12) احداث جاده روستاهای اوزی ، طویل و کلم که قرار بود توسط مس احداث شود؛به فراموشی سپرده شده است.


13) باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان که با تلاشهای مهندس علیزاده در سال 88 تاسیس شده بود؛اکنون کجاست!؟دفترش کجاست!؟ تیم فوتبالش کجاست!؟ حمایت هایش از ورزش شهرستان کجاست!؟ از همه مهمتر احداث ورزشگاه و کمپ فرهنگی ورزشی مس سونگون که با تلاشهای نماینده سابق مقرر شده بود احداث آن توسط مس آغاز شود؛ چی شد!؟. شوراهای دوره سوم شهر ورزقان شاهد این موضوع هستند.


14) از احداث شبکه فاضلاب شهرهای ورزقان و خاروانا خبری نیست.


15) عملیات اجرایی سد آغبلاغ - سیه کلان که در سال 1385 آغاز شده بود اکنون تعطیل یا نیمه تعطیل می باشد.


16) مشکل آب شرب روستاهای سیه کلان - کیقال - آقاباباسنگ - آغبلاغ مقرر بود تا سال 92 حل شود. حال آقای نماینده برای حل این مشکل حیاتی چه اقداماتی انجام داده اید!؟؟؟


17) فروش اقساطی سهام مجتمع مس سونگون به ورزقانی ها و باز پرداخت اقساط آن از محل تولید و درآمد خود مس سونگون که آقای علیزاده دستور آن را از وزیر اخذ کرده بود؛ چی شد!!!؟


18) .........

 

19) .........


با تشکر


 


ارسال نظر برای این مطلب
توجه :
* خواهشمند است در به کار بردن نام اشخاص اصل ادب و احترام را رعایت فرمایید.
* لطفا دیدگاه های خود را مرتبط با موضوع مطالب درج نمایید.
* نمایش نظرات به معنی تایید یا رد آنها نمیباشد.
* مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده کاربران عزیز میباشد.
نويسنده ديدگاه :

علی قره داغی

1395/03/30 ، 23:37
سلام خدمت نویسنده محترم
خواهشناٌ مسلک وسیره وروش خود راه درتمام ادوار نمایندگان یکسان قراردهید ...
پاسخ : با سلام متقابل ،
از دیدگاه و نقدتان متشکریم.
نويسنده ديدگاه :

آزاده

1394/07/06 ، 0:32
سلام در منطقه ما متاسفانه وظایف نماینده و دستگاههای اجرایی را یکی تلقی می نمایند وظیفه نماینده قانون گذاری است ولی دخالت آنان در کارهای اجرایی موجب گردیده انتظارات از نماینده بیشتر در کارهای اجرایی باشد آیا آسفالت نمودن راههای روستایی وظیفه نماینده است یا برقرسانی به روستاها و امسال نیز در بروشور آغاز سال جدید نماینده محترم کلیه وظایف دستگاههای اجرایی را به حساب خود نوشته بود که اینها اصلاَ در شان و وظایف نماینده نبود
پاسخ : از دیدگاهتان سپاسگذارم
نويسنده ديدگاه :

طرفدار

1394/06/29 ، 14:20
یاشاسین علیزاده بیزیم غیرتلی نماینده میز
پاسخ : ساغ اولاسیز عزیز قردش
نويسنده ديدگاه :

من دلی سیز عاغیللی

1394/06/19 ، 16:33
بابام هر نه اولسا بو دهقان اوزوموز ائله میشیخ. اهری که به این رای نداده خودمون رای دادیم پس زیاد خودتونو اذیت نکنید. فقط یه نصیحت: آدم عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه. شاعر هم گفته: این دود سیه فام که بر بام وطن افتاد.............................. از ماست که برماست
نويسنده ديدگاه :

يوسفي

1393/12/07 ، 9:41
ما مردم بجوشين هر چه امكانات در روستا ديده‌ايم در سايه زحمات آقاي الياسي بوده است و در صورت حضور آقاي الياسي با تمام توان به او رأي خواهيم داد و او را نماينده دلسوز و سالم مي دانيم.
نويسنده ديدگاه :

احمدی

1393/10/15 ، 23:24
د.......... و طرفداران وی گناهی ندارند اینا اونقدر در جریان تبلیغات انتخاباتی کتک خوردند که دیگر عقده ای شده اند و به چیزی جز عقده گشایی فکر نمی کنن . غافل از ان که اگه شورای محترم نگهبان اجازه حضورشون را (با این همه ............ که با خود دارند)بدهد ، باز از تعقیب و گریز ها و ............... در انتظارشون هست .
نويسنده ديدگاه :

وطن خواه

1393/10/15 ، 21:40
روبوسی با آقای الیاسی نشانگر مهمان نوازی مردم است و بیانگر .............. نیست , ...
نويسنده ديدگاه :

ورزقان

1393/10/14 ، 20:58
كسي كه بنگاهداري را عملي زشت و ناپسند و مذموم مي پندارد !!! ازدواج يك مرد با دختري كه بيش از 20 سال از خودش كوچكتر باشد و همسن با دخترش باشد را چگونه ارزيابي مي كند و اگر ديگران چنين عملي را مرتكب شده بودند ايشون چگونه توجيه مي كردند؟؟؟؟؟؟
نويسنده ديدگاه :

محمدي

1393/10/14 ، 16:01
دهقان فقط بلد است با چند نفرفيلم بردار و عكاس به روستاها برود و شعبده بازي كند و به خيال خودش مردم را فريب دهد!!!!!
غافل از آنكه مردم هزاران مرتبه عاقل تر و آگاه تر و با هوش تر از دهقاني مي باشند و با هر فيلم و چرندياتي فريب نمي خورند!!!
نويسنده ديدگاه :

ورزقان

1393/10/14 ، 12:51
نوشته هاي ورزقان نيوز وطن: همش چرت و پرت است و يك مورد مصوبه ي جديد توش نيست و عملكرد نمايندگان دوره هاي قبلي را كپي كرده است امان از دست...... ........... و بي شخصيت و .......... و........... و......... !!!!
* ادامه نظرات این مطلب را دیگر صفحات زیر مشاهده نمایید:

کد امنیتی رفرش

- پیوست فایل (عکس ،صدا ،فیلم ،اسناد ، مدارک و ... )

* ابتدا فایل های مورد نظر را آپلود ،سپس لينک مستقيم آنها را کپی نموده و در نظر ارسالی درج نمایید .

احادیث و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام
آرشيو
اشتغالزایی

ارس فورج - گروه صنعتی ارس فرمان تبریز

QR Contact

QR Code -Abdolahzadeh.ir



افراد آنلاین : 21
تعداد نظـرات :
بازدید کـل : 5,248,804

تمامی حقوق این سایت مرتبط به فرخ عبداله زاده بوده و کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد.
توجه : کاربر گرامی فعالیت شما در این سایت ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.
Copyright © 2019

3.142.201.206 : آي پي شما
Safari 5.1 : مرورگر
: سيستم عامل