جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال

به وب سـایت شـخصی و پـایگاه اطلاع رسانی فـرخ عـبدالـه زاده خــوش آمدید.


سامانه پیامکی :

10006762485846

موضوعات
■ اخبار :
□ مقام معظم رهبری
□ ریاست جمهوری
□ قوه قضاییه
□ مجلس شورای اسلامی
□ وزارت کشــــور
□ اســتانداری
□ فـرمانداری
□ بخشداری
□ شـهرداری
□ شورای شهر
□ میراث فرهنگی
□ آموزش و پرورش
□ تبریز
□ ورزقان
□ خاروانـــا
□ سـیه کلان
□ ورزقــان نــیـوز
□ سایر شهرستانها
□ مهمترین خـبرهای روز
□ اخبار امام جمعه محترم
□ جدیدترین خبرهای دولت
□ جدیدترین خبرهای استان
□ جدیدترین خبرهای ورزقان
□ جدیدترین خبرهای کلیبر
□ جدیدترین خبرهای اهر
□ اخبار مس سونگون
□ اخبار روستاها
□ بـسیج
■ اخبار اختصاصی انتخابات :
□ مجلس شورای اسلامی تبریز
□ شورای اسلامی شهر تبریز
□ مجلس شورای اسلامی ورزقان
■ معرفی شخصیت ها :
□ مقام ریاست جمهوری
□ مجلس شواری اسلامی
□ شورای اسلامی شهر و روستا
□ چهره های شناخته شده
■ معرفی مناطق جغرافیایی :
□ کشور عزیزمان ایران
□ استان آذربایجان شرقی
□ شهرستان های آذربایجان شرقی
□ روستاهای شهرستان ورزقان
■ گالری عکس :
□ طبیعت آذربایجان
□ روستای سيه کلان
■ یادداشت ها
□ عبداله زاده
■ مناسبت ها :
□ تبریـــک
□ تسلیت
مطالب اختصاصی


کاندیداها از وعده‌ها و شعارهاي غير واقعي پرهیز کنند

رضا علیزاده ورزقان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی، رضا علیزاده اظهار داشت: برخی مشکلات شوراها مربوط به قوانین است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضاءکمیسیون شوراها به دنبال اصلاح قوانین موجود و یا تصویب قوانین جدید برای حل مشکلات و موانع پیش روی شورا ها هستند.

وی ادامه داد: در سوی دیگر مردم هم باید در انتخاب خود بیش از پیش دقت به خرج بدهند تا ظرفیت بالایی که در شوراها وجود دارد در دست افرادی باشد که علاوه بر تخصص های لازم تعهد را نیز داشته باشند چرا که شوراها باید روحیه خدمتگزاری و ایثار داشته باشند تا بتوانند با انرژی کامل وقت خود را برای خدمت گزاری به مردم صرف کنند و به همین منظور است که مردم باید افراد دارای برنامه و توانایی و بویژه متعهد و اخلاق مدار را انتخاب کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلش شورای اسلامی افزود: نقش مهم شوراها در مدیریت و توسعه و آبادانی  شهرها و روستاها باعث شده تا این جایگاه از حساسیت و ظرافت خاصی برخوردار شود و این جایگاه افراد با تجربه، نخبه و کار آمد را طلب می‌‌کند تا به صحنه بیایند تا برآیند کار رشد و توسعه همه جانبه شهر وروستا ها شود، طبیعی است که حضور افراد ناکارآمد و نااهل در این عرصه باعث ایجاد حاشیه شده و باعث خواهد شد تا انتظارات مردم از این نهاد برآورده نشود.

متن کامل را در ادامه مطلب همراه ما باشيد...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


از سر گیری طرح های توسعه مس سـونگون ورزقان

رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی از شروع مجدد طرح های توسعه مس سونگون ورزقان خبر داد.
دکتر رضا علیزاده ورزقان
 
متن پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

“ﺍِﻥَّ ﺍﻟﻠﻪَ ﻻ‌ ﯾُﻐَﯿِّﺮُ ﻣَﺎ ﺑِﻘَﻮْﻡٍ ﺣَﺘَّﯽ ﯾُﻐَﯿِّﺮﻭﺍْ ﻣَﺎ ﺑِﺂﻧﻔُﺴِﻬِﻢ.” ﺭﻋﺪ/۱۱
ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ سرنوشت ﻫﯿﭻ ﻗﻮﻣﯽ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯿﮑﻪ ﺧﻮﺩ سرنوشت خود رﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﻨﺪ.

با سلام

به استحضار مردم شریف استان آذربایجان شرقی و مردم عزیز شهرستان ورزقان و خاروانا می رساند

چنانکه اطلاع دارید طرحهای توسعه ی مس سونگون علیرغم این که در سال ۱۳۸۸ شروع شده و نوید بخش توسعه شهرستان ورزقان، استان آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور عزیزمان بود چند سالی است که بصورت نیمه تمام رها شده و تعطیل گشته است.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در آن زمان مقرر شده بود با اجرای این طرح ها شمش مس در ورزقان تولید و سپس شمش تولید شده، در شهرک تخصصی مس به انواع مصنوعات و فرآورده های مس و آلیاژهای آن تبدیل گردد، که این امر موجبات ایجاد اشتغال، توسعه و پیشرفت در منطقه را فراهم می آورد.

متن کامل را در ادامه مطلب همراه ما باشید ...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر

34 ماده و 9 تبصره

وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر

 در قانون اساسي وظايف و اختيارات شوراي اسلامي شهر به شرح زير مي‌باشد :

1- انتخاب شهردار براي مدت چهار سال

تبصره 1- شوراي اسلامي شهر موظف است بلافاصله پس از رسميت يافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرايط اقدام نمايد.

تبصره 2- شهردار نمي‌تواند همزمان عضو شوراي شهر باشد.

تبصره 3- نصب شهرداران در شهرها با جمعيت بيشتر از دويست هزار نفر و مراكز استان بنا به پيشنهاد شوراي شهر و حكم وزير كشور و در ساير شهرها به پيشنهاد شوراي شهر و حكم استاندار صورت می گیرد.

تبصره 4- دوره خدمت شهردار در موارد زير خاتمه مي‌پذيرد.

الف:استعفاي كتبي با تصويب شورا

ب:بركناري توسط شوراي شهر با رعايت مقررات قانوني

ج: تعليق طبق مقررات قانوني

د:فقدان هر يك از شرايط احراز سمت شهردار به تشخيص شوراي شهر.

 2- بررسی و شناخت کمبودها ، نيازها و نارساييهای اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابيه و تهيه طرحهاو پيشنهادهاي اصلاحي و راه حلهاي كاربردي در اين زمينه‌هاجهت برنامه‌ريزي و ارائه آن به مقامات مسئول ذيربط

3- نظارت بر حسن اجراي مصوبات شورا و طرحهاي مصوب در امور شهرداري و ساير سازمانهاي خدماتي در صورتي كه اين نظارت مخل جريان عادي اين امور نگردد.

4- همكاري با مسئولين اجرايي و نهادها و سازمانهاي مملكتي در زمينه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، آموزشي، اقتصادي و عمراني بنا به درخواست آنان.

5- برنامه‌ريزي در خصوص مشاركت مردم در انجام خدمات اجتماعي، اقتصادي، عمراني، فرهنگي، آموزشي و ساير امور رفاهي با موافقت دستگاههاي ذيربط.

6- تشويق و ترغيب مردم در خصوص گسترش مراكز تفريحي، ورزشي و فرهنگي با هماهنگي دستگاههاي ذيربط.

7- اقدام در خصوص تشكيل انجمنها و نهادهاي اجتماعي، امدادي، ارشادي و تاسيس تعاونيهاي توليد و توزيع و مصرف، نيز انجام آمارگيري، تحقيقات محلي و توزيع ارزاق عمومي با توافق دستگاههاي ذيربط.

8- نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمايه و داراييهاي نقدي، جنسي و اموال منقول و غيرمنقول شهرداري و همچنين نظارت بر حساب درآمد و هزينه آنها به گونه‌اي كه مخل جريان عادي امور شهرداري نباشد.

9- تصويب آيين نامه‌هاي پيشنهادي شهرداري پس از رسيدگي به آنها با  رعايت دستورالعملهاي وزارت كشور.

10-  تاييد صورت جامع درآمد و هزينه شهرداري كه هر شش ماه يكبار توسط شهرداري تهيه مي‌شود و انتشار آن براي اطلاع عمومي و ارسال نسخه‌اي از آن به وزارت كشور.

متن کامل را در ادامه مطلب همراه ما باشید...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


 

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی

در جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، انتخابات داخلی برای تعیین اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی برگزار شد و رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاروانا، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان و قلی‌الله‌ قلی‌زاده نماینده مردم کلیبر ، خداآفرین و هوراند در مجلس به ترتیب بالاترین آراء را به دست آوردند.

بر‌اساس قانون، شورای نگهبان در موضوع انتخابات شورای شهر و روستا ورود نکرده و این مسئولیت بر دوش نمایندگان استان‌ها در مجلس شورای اسلامی گذاشته شد تا وظیفه نظارت و قبل از برگزاری انتخابات وظیفه بررسی صلاحیت نامزدها را برعهده گیرند.
 
نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


بزرگراه خواجه-ورزقان شاهراهی برای توسعه

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان، جاده خواجه-ورزقان به طول ۴۸ کیلومتر تنها راه مواصلاتی منتهی به منطقه ورزقان و مجتمع معدنی مس سونگون است که از زمان بهره برداری این مجتمع به یکی از محورهای پرتردد و دارای حجم ترافیکی بالا تبدیل شده و به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم یکی از جاده‌های حادثه خیز استان محسوب می‌شود. بر این اساس در سال ۱۳۸۹ ضرورت تبدیل این محور کم عرض و دوطرفه به بزرگراه در دستور کار مسئولین وقت قرار گرفت و مقدمات اجرایی آن با سرمایه­‌گذاری مجتمع معدنی مس سونگون و کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان کلید خورد.

علی‌رغم فراهم بودن شرایط لازم و شروع مناسب، متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل مسائل حاشیه ای، روند اجرایی این بزرگراه به شدت کند شده و در مقاطعی هم به تعطیلی کشیده شد. در نهایت با روی کار آمدن نماینده جدید و پیگیری‌های مستمر وی مردم شاهد شروع به کار مجدد این پروژه در یکی دو ماه اخیر بوده‌اند.

به دلیل اهمیت بسیار موضوع برای مردم شهرستان برخوردار ولی محروم ورزقان خبرنگار این پایگاه خبری با حضور در محل، گزارشی از کم و کیف روند اجرای بزرگراه برای در دسترس عموم قرار دادن فراهم آورده است.

متن کامل را در ادامه مطلب همراه ما باشید ....

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


رضا علیزاده

انعکاس ورزقان نوشت : این روزها در پس مشکلات بسیاری که شهرستان ورزقان و روستاهای اطراف آنها را درگیر کرده است، مردی پر تلاش رخ می نماید که خود را اسیر زر و زور اربابان قدرت نکرده است و برای بهبود شرایط مردم این مناطق و کاهش درد و رنج سال های متمادی آنها، از خود گذشتگی بسیاری به خرج می دهد و در تلاش برگرداندن طرح های توسعه مس سونگون است.

مهندس رضا علیزاده ، نماینده محترم مردم شهرستان ورزقان ، مردی است که در دوره قبل نمایندگی خود تعهد و تخصص خود را در عرصه های سخت برای این مرز و بوم اثبات کرده است و دوباره در لباس خادم مردم، آن طور که با خدای خود عهد کرده است، در تلاش است تا هر آنچه از دستش بر می آید برای مردم انجام دهد.

اگر چه خوب می دانیم چه راه سختی در پیش دارد اما تلاش ایشان برای مردم ملاک قضاوت است و به طور قطع نتایج مثبتی نیز به دست خواهد آمد.

در این بین یک ای کاش برای من باقی می ماند و آن هم این است که ای کاش شهرستان ورزقان مسئولینی از جنس مهندس علیزاده به وفور داشت و در این صورت شک نداشتم که تاکنون این شهرستان به آنچه شایسته اش می باشد رسیده بود.

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


افتتاح دفتر باشگاه مس سونـگون ورزقان

باشگاه مس سونگون ورزقان

به گزارش آوای ورزقان، رضا علیزاده امروز در آیین افتتاح دفتر جدید باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان در ورزقان، اظهار داشت: زمانی که در دور هشتم نماینده مردم شهرستان در مجلس بودم با پیگیری‌های فراوان باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان را به ثبت رسانده و با خرید امتیاز یک تیم فوتبال دسته دومی فعالیت‌های باشگاه را شروع کردیم.

وی افزود: فعالیت باشگاه در ورزقان، کسب افتخار برای شهرستان و توجه به مسائل فرهنگی شهرستان ورزقان آرزوی من بود که متاسفانه به دلیل برخی اتفاقات در سال‌های اخیر محقق نشد و من نمی‌خواهم با بازگشت به گذشته در شهرستان حاشیه ایجاد شود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس تصریح کرد: باشگاه مس سونگون ورزقان به نام ورزقان ولی به کام دیگران بود که با شروع مجلس دهم و با پیگیری‌های بسیار از مدیران شرکت مس خواستار استقرار باشگاه در شهرستان و ادامه فعالیتش در ورزقان شدم که امروز با نظر مثبت مدیران شرکت مس این اتفاق مبارک در شهرستان روی داده است.

متن کامل را به همراه تصاویر در ادامه مطلب همراه ما باشید ...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


محاکمه نماینده میانه در مجلس نهم به اتهام استفاده غیرمجاز از عنوان «دکتری»

 شاکی پرونده با اعلام این خبر به تسنیم  گفت: این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در حالی در مکاتبات و سَردَرِ دفتر حوزه انتخابیه خود از عنوان علمی «دکتری» استفاده می‌کرد که مدرک کارشناسی ارشد دارد.

وی اضافه کرد: پیشتر مطبوعات حوزه انتخابیه نسبت به این موضوع اعتراض و از نماینده شهر خود خواسته بودند ملتزم به قانون باشد و استفاده غیرمجاز از عناوین علمی نکند که با شکایت وی مواجه شدند اما دادگاه شهرستان بر اساس اسناد و مدارک موجود، حکم به تبرئه داد.

شاکی پرونده افزود: این فرد مدعی شده بود مدرک «دکتری» از یکی از دانشگاه‌های ایروان دارد اما استعلام‌های انجام شده نشان داد که این مدرک صحت ندارد. این نماینده سابق مجلس برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه کرده بود.

وی توضیح داد: پس از این ماجرا و بر اساس حکم تبرئه دادگاه شهرستان، از این فرد که آن موقع نماینده مجلس بود به دادسرای کارکنان دولت در تهران تحت عنوان اتهامی استفاده غیرمجاز از عناوین علمی شکایت کردیم و شعبه بازپرسی طبق استعلام از دادگاه شهرستان و اسناد و مدارک موجود، مبادرت به صدور کیفرخواست و پرونده را به دادگاه کارکنان دولت ارسال کرد.

متن کامل در ادامه مطلب ...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


گزارش مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان ورزقـان

معارفه فرماندار جدید ورزقان

امام جمعه محترم ورزقان : 

نبود تعامل بین مسئولین شهرستان منشا مشکلات سالهای اخیر شهرستان ورزقـان

نماینده محبوب مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی : 

شکل گیری صنایع پایین دستی مس در شهرستان متوقف و فرصت‌های شغلی متعددی که می‌توانست در سطح استان شکل بگیرد محقق نشده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی : 

فرماندار جدید باید با استفاده از طرفیت‌های موجود شهرستان برای توسعه شهرستان با همکاری و هماهنگی دیگر مسئولان شهرستانی تعامل کند.

مشروح مطالب فوق را به همراه تصاویر در ادامه مطلب همراه ما باشید ...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


رضا عـلیزاده ، نماینده معین مردم اهـر و هریـس

رضا علیزاده نماینده ورزقان - اهر

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: پس از مشورت با مسئولان محلی و اعضای مجمع نمایندگان استان و با در نظر گرفتن گزینه های مورد نظر، در نهایت رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان به معین مردم شهرستانهای اهر و هریس انتخاب شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده مردم ورزقان بر اساس یک تفاهم بین مسئولان محلی و اعضای مجمع نمایندگان استان صرفا برای رسیدگی به مراجعات مردمی و پیگیری مشکلات مسئولان ورود خواهد نمود.

لازم به ذکر است که قبلا نیز ضیاء‌الله اعزازی نماینده مردم بناب به دلیل فوت محمدعلی حسین‌زاده منتخب مردم مراغه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سانحه تصادف رانندگی، به عنوان نماینده معین مراغه انتخاب شده بود.

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


اعلام حمایت اهالی شهرستان ورزقـان از مردم مظلوم فلسطین

روز قدس در ضهرستان ورزقان

مردم ولایمتدار، بصیر و همیشه در صحنه شهرستان ورزقان امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس و با زبان روزه، همراه با مردم سایر نقاط کشور در گرمای سوزان تابستان، بازهم برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزوده و حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند. روزه‌داران ورزقانی با حضور بی نظیر خود در راهپیمایی روز جانی قدس، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام و جنایات رژیم‌ها و گروهک‌های کودک کش و تکفیری را محکوم کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در ورزقان راهپیمایی روز جهانی قدس در ورزقان راهپیمایی روز جهانی قدس در ورزقان
راهپیمایی روز جهانی قدس در ورزقان راهپیمایی روز جهانی قدس در ورزقان راهپیمایی روز جهانی قدس در ورزقان

متن کامل گزارش را به همراه تصاویر بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید ...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


۴ نماینده منتخب دور دوم انتخابات تـبریز هم سوگند یاد کردند

 در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۶ خرداد) مجلس شورای اسلامی، مراسم تحلیف چند نفر از منتخبین مردم در خانه ملت که صحت آرای حوزه انتخابیه آنها به تازگی از سوی شورای نگهبان تأیید شده است، برگزار شد.

منتخبین مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی، شاملزهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، شهاب‌الدین بی‌مقدار و محمداسماعیل سعیدی، طبق اصل ۶۷ قانون اساسی متن سوگند را به شرح ذیل قرائت کردند:

«بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

 
نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


بوی خدمت و کار به مشام می رسد

نمایندگان آذربایجان شرقی می توانند با تشکیل مجمعی قوی از نمایندگان و با همدلی با دستگاه‌های اجرایی می‌توانند، به‌عنوان الگو و ترازی برای سایر استان‌ها تبدیل شوند. البته اگر بخواهند و بتوانند!

 انتخابات هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی

مشهور است که مقاطع انتخاباتی عرصه «رقابت» و مقاطع پساانتخاباتی عرصه «رفاقت» است و به‌هرحال با آرایش نیروهای سیاسی آنچه خود را به‌صورت برجسته در مقابل دیدگان مردم قرار می‌دهد، دوری از سیاسی‌کاری و تلاش برای خدمت بی‌منت به مردم و تحکیم بنیان‌های نظام اسلامی باشد.

دراین‌بین علی‌رغم تفاوت سلایق، ظرفیت‌های فراوان مدیریتی در بین نمایندگان استان در مجلس وجود دارد که امکان تبدیل مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی به‌عنوان مجمعی الگو و برتر در بین سایر استان‌ها دید. گذشته از آنکه عدم تجربه مدیریتی کافی در بسیاری از استان‌ها و ورود نیروهای جدید سیاسی به‌عنوان نماینده در این زمینه مزید بر علت شده است.

با توجه به تشکیل مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، تبریزبیدار نگاهی دارد به کمیسیون‌های احتمالی نمایندگان استان در مجلس و سابقه آنان، هرچند که دراین‌بین امکان معرفی تمامی ۱۷ نماینده آذربایجان شرقی در مجلس به‌صورت بیوگرافی وجود ندارد و به همین خاطر به ذکر موجزی از بیوگرافی کاندیداهای تبریز در مجلس اکتفا می‌کنیم.

متن کامل را در ادامه مطلب مطالعه نمایید...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده

احادیث و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام
صفحات سایت
تعداد صفحات : 5
آرشيو
اشتغالزایی

ارس فورج - گروه صنعتی ارس فرمان تبریز



افراد آنلاین : 12
تعداد نظـرات :
بازدید کـل : 5,237,246

تمامی حقوق این سایت مرتبط به فرخ عبداله زاده بوده و کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد.
توجه : کاربر گرامی فعالیت شما در این سایت ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.
Copyright © 2019

3.144.242.238 : آي پي شما
Safari 5.1 : مرورگر
: سيستم عامل