دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال

به وب سـایت شـخصی و پـایگاه اطلاع رسانی فـرخ عـبدالـه زاده خــوش آمدید.


سامانه پیامکی :

10006762485846

موضوعات
■ اخبار :
□ مقام معظم رهبری
□ ریاست جمهوری
□ قوه قضاییه
□ مجلس شورای اسلامی
□ وزارت کشــــور
□ اســتانداری
□ فـرمانداری
□ بخشداری
□ شـهرداری
□ شورای شهر
□ میراث فرهنگی
□ آموزش و پرورش
□ تبریز
□ ورزقان
□ خاروانـــا
□ سـیه کلان
□ ورزقــان نــیـوز
□ سایر شهرستانها
□ مهمترین خـبرهای روز
□ اخبار امام جمعه محترم
□ جدیدترین خبرهای دولت
□ جدیدترین خبرهای استان
□ جدیدترین خبرهای ورزقان
□ جدیدترین خبرهای کلیبر
□ جدیدترین خبرهای اهر
□ اخبار مس سونگون
□ اخبار روستاها
□ بـسیج
■ اخبار اختصاصی انتخابات :
□ مجلس شورای اسلامی تبریز
□ شورای اسلامی شهر تبریز
□ مجلس شورای اسلامی ورزقان
■ معرفی شخصیت ها :
□ مقام ریاست جمهوری
□ مجلس شواری اسلامی
□ شورای اسلامی شهر و روستا
□ چهره های شناخته شده
■ معرفی مناطق جغرافیایی :
□ کشور عزیزمان ایران
□ استان آذربایجان شرقی
□ شهرستان های آذربایجان شرقی
□ روستاهای شهرستان ورزقان
■ گالری عکس :
□ طبیعت آذربایجان
□ روستای سيه کلان
■ یادداشت ها
□ عبداله زاده
■ مناسبت ها :
□ تبریـــک
□ تسلیت
مطالب اختصاصی


پاسداشت مردمانی که نام تبریز را پرآوازه کرده اند

معرفی تبریز

تبریز شهری است که در اعماق تاریخ از اخلاف و اسلافش ندای ظلم و کفر ستیزی همواره بلند گشته و  در فراز و نشیب روزگار کهن،خورشید عالم تاب فلاح و امیدواری را در دل بندگان و پویندگان راه حقیقت زنده گردانیده است.تبریز شهری است که همیشه کعبه آمال آزادیخواهان بوده و در آبادی و آزادی ایران و ایرانی نقشی استوار و برجسته را بدوش کشیده است.واگویه تاریخ کهن شهر تبریز که مهد دین و مذهب، آگاهی ، تظلم خواهی و بردباری بوده است همین کافیست که آفتاب دلیل آفتاب است و بس.

تبریز در روزگار باستان مهدگاه تمدن سومری بوده که به مرور زمان تمدن های گوناگونی بر بستر آن سر تعظیم فرود آوردند.با برآمدن حکومت سلجوقیان در تاریخ دور؛اسلام از این منطقه و شهر طلوع نموده، منطقه خاورمیانه و بخصوص ایران کنونی با خورشید تمدن اسلامی منور گشته و خود را به عنوان مرکز ثقل جهان از هر نقطه نظر مطرح نمودند.

تبریز در تاریخ میانی در حدود 500 سال مامن حکومت صفویه بوده که مذهب شیعه را به عنوان تنها ریسمان نجات دهنده عالم هستی به جهان عرضه نمود و تبریز پایتخت جهان اسلام و اسلام شیعی لقب گرفته و به عنوان قلب تپنده اسلام و شیعه در جهان شروع به تپیدن کرد.در هنگامه میانی تاریخ ؛

 تبریز با برآمدن قاجار به عنوان نماد مدرنیته و آغاز تفکر و آگاهی مدرن با عباس میرزا که در واقع معلم و پرورنده امیر کبیر بود سر برآورده و مکتب تبریز در هنرها و تفکرات گوناگون خود را در جهان مطرح نمود.

بقیه متن را در ادامه مطلب مطالعه نمایید...

تبریز در تاریخ همواره شهری بوده که معادلاتش با تمام جهان فرق داشته وحق و حقیقت را به خوبی شناخته و با بصیرت بی نظیرش در کنار حق  و حامی حقیقت بوده است.اثبات این مدعا در تاریخ معاصر شکل گرفت که در حکومت های پهلوی همواره در کنار مبارزان و یاور آنان بوده است تا آنجا که در دهه 50 شمسی با قیام 29 بهمن منجی انقلاب و برافروزاننده حرکت دینی و اجتماعی مردم بوده است.

 تبریز در دهه های معاصر همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده و با استحکامی مثال زدنی در کنار بزرگ مرد خویش و رهبر و ولی فقیه خویش حضرت امام خامنه ای قرار داشته است.حال آنکه این ارتباط یکطرفه نبوده و رهبرش نیز با عشق ؛ این شهر را قلب آذربایجان و آذربایجان را سر ایران نامیده است.تبریز موجودی زنده بوده است که همواره نفس در نفس مردم نیک و با ایمان میباشد و اگر چهار درجه و مرتبه تقرب و بندگی را اسلام و ایمان و تقوی و یقین بدانیم؛ تبریز با تلاش مثال زدنی و با عشقی سترگ سر به آستان تمام درجات سوده است و در مرحله یقین آرام گرفته است .

تبریز در سالهای اخیر در بستر رشد و شوکوفایی اقتصادی و فرهنگی و شهری قرار داشته و مراحل توسعه همه جانبه را به تدریج تجربه مینماید و در عمل به الگو ها و سرمشقهای رهبرش تمام سعی و تلاش خود را مینماید؛حال امسال را رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی نامیده است و همزمان با این سال؛تبریز هفته نکوداشت خود را برگزار میکند که برای آن نیز این فرموده رهبری را الگو قرار داده و روزهای نکوداشت و معرفی خود را با کلمات کلیدی پیام ولی فقیه گره زده و مزین نموده است.

شهر تبريز است و پير روزگار             سرگذشت او بهين آموزگار

 

با توجه به پيشينه گرانسنگ تبريز در تمامي زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي، ديني و اجتماعي معرفي و شناساندن تبريز در اين زمينه ها از اهداف و برنامه هاي هفته نكوداشت تبريز مي باشد.

همچنين معرفی و بزرگداشت و الگوسازی مفاخر و مشاهیر تبریز و پیوند نسل جوان با مفاخر و تاریخ تبریز نيز ضرورتي انكار ناپذير است كه اين هفته مي تواند محمل مناسبي براي الگوسازي براي نسل جوان باشد.

تهاجم لجام گسيخته فرهنگي ايجاب مي كند در جهت صيانت از فرهنگ بومي تبريز فضاسازي صورت گيرد.

ميراث معنوي هر شهر و منطقه اي بايد همواره مورد توجه و محافظت از سوي متوليان فرهنگي آن شهر و منطقه باشد و در اين خصوص نيز هفته نكوداشت تبريز فرصتي فراهم مي آورد تا حفاظت از ميراث معنوي تبريز جامه ي عمل پوشد.

توريسم صنعت چندان نويني نيست اما تجاري سازي و صنعتي سازي توريسم در شهري تاريخي مانند تبريز امري است كه تاكنون اتفاق نيافتاده است.

در دنياي معاصر و بدلیل امکان ارتباط بیشتر مابین مردمان جوامع مختلف، دیپلماسی فرهنگی منحصر به دست اندرکاران سیاست خارجی نیست. بلکه همه مردم، اعم از هنرمندان، بازرگانان، ورزشکاران، خبرنگاران، روحانیون و دیگر اقشار جامعه می توانند حاملان فرهنگ باشند و دیگر جوامع را از غنای فرهنگی و تمدنی خود آگاه سازند. از همين روي از ديگر اهداف برنامه هاي هفته نكوداشت تبريز زمينه سازي براي ديپلماسي فرهنگي تبريز است.

براي توسعه هر شهر وجود همدلي و همفكري بين مردم، مسئولان، هنرمندان و نخبگان ضروري و اجتناب ناپذير است به اين دليل ایجاد همدلی و همفکری میان مسولین، مردم، هنرمندان، نخبگان و پژوهشگران يكي از اهداف برنامه هاي هفته نكوداشت تبريز مي باشد.

شهر تبريز بخصوص در دوران معاصر همواره به عنوان يك شهر پيشرو مطرح بوده است از اين رو  معرفی پیشرو بودن تبريز بزرگ بعنوان یک سرمایه عظيم معنوي برای نسل های حاضر و نسل های آینده ضروري مي نمايد

 سراغ اولين واگن اسبي ايران را كه بگيريد آدرس تبريز را مي دهند.سراغ اولين شهرداري ايران را هم كه بگيريد باز آدرس تبريز را مي دهند.اولين كتابخانه، اولين ‌آتش نشاني، اولين ‌مدرسه ي كر و لال ها،‌ اولين مركز تلفن و ... . حتي اولين شهداي محراب همگي متعلق به تبريز هستند.شايد افتخارات شهر تبريز قابل مقايسه با ديگر شهرهاي ايران نباشد.افتخاراتي كه موجب شده تبريز به عنوان «شهر اولين ها» در ميان ساير شهرهاي ايران بدرخشد.

نکو داشت تبریز در واقع پاسداشت و نکو داشت مردمانی است که بر کالبد شهر تبریز روح امید و افتخاز دمیده اند و آن را بر سر زبانها انداخته اند.

منبع :شهریار نیوز

معرفی تبریز قسمت اول

معرفی تبریز قسمت دوم

تاریخ، نقطه تلاقی تبریز و استانبول

تصاویر منتخب از زیباترین شهر ایران

تصاوير پانوراما از اماكن ديدني تـبريز

معرفی شهرهای خواهرخوانده تبریز

مقاله ارسالی یک هموطن مازندرانی در خصوص تبریـز، زیباترین شهر ایران


ارسال نظر برای این مطلب
توجه :
* خواهشمند است در به کار بردن نام اشخاص اصل ادب و احترام را رعایت فرمایید.
* لطفا دیدگاه های خود را مرتبط با موضوع مطالب درج نمایید.
* نمایش نظرات به معنی تایید یا رد آنها نمیباشد.
* مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده کاربران عزیز میباشد.

کد امنیتی رفرش

- پیوست فایل (عکس ،صدا ،فیلم ،اسناد ، مدارک و ... )

* ابتدا فایل های مورد نظر را آپلود ،سپس لينک مستقيم آنها را کپی نموده و در نظر ارسالی درج نمایید .

احادیث و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام
آرشيو
اشتغالزایی

ارس فورج - گروه صنعتی ارس فرمان تبریز

QR Contact

QR Code -Abdolahzadeh.ir



افراد آنلاین : 124
تعداد نظـرات :
بازدید کـل : 5,249,577

تمامی حقوق این سایت مرتبط به فرخ عبداله زاده بوده و کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد.
توجه : کاربر گرامی فعالیت شما در این سایت ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.
Copyright © 2019

18.191.159.139 : آي پي شما
Safari 5.1 : مرورگر
: سيستم عامل