سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال

به وب سـایت شـخصی و پـایگاه اطلاع رسانی فـرخ عـبدالـه زاده خــوش آمدید.


سامانه پیامکی :

10006762485846

موضوعات
■ اخبار :
□ مقام معظم رهبری
□ ریاست جمهوری
□ قوه قضاییه
□ مجلس شورای اسلامی
□ وزارت کشــــور
□ اســتانداری
□ فـرمانداری
□ بخشداری
□ شـهرداری
□ شورای شهر
□ میراث فرهنگی
□ آموزش و پرورش
□ تبریز
□ ورزقان
□ خاروانـــا
□ سـیه کلان
□ ورزقــان نــیـوز
□ سایر شهرستانها
□ مهمترین خـبرهای روز
□ اخبار امام جمعه محترم
□ جدیدترین خبرهای دولت
□ جدیدترین خبرهای استان
□ جدیدترین خبرهای ورزقان
□ جدیدترین خبرهای کلیبر
□ جدیدترین خبرهای اهر
□ اخبار مس سونگون
□ اخبار روستاها
□ بـسیج
■ اخبار اختصاصی انتخابات :
□ مجلس شورای اسلامی تبریز
□ شورای اسلامی شهر تبریز
□ مجلس شورای اسلامی ورزقان
■ معرفی شخصیت ها :
□ مقام ریاست جمهوری
□ مجلس شواری اسلامی
□ شورای اسلامی شهر و روستا
□ چهره های شناخته شده
■ معرفی مناطق جغرافیایی :
□ کشور عزیزمان ایران
□ استان آذربایجان شرقی
□ شهرستان های آذربایجان شرقی
□ روستاهای شهرستان ورزقان
■ گالری عکس :
□ طبیعت آذربایجان
□ روستای سيه کلان
■ یادداشت ها
□ عبداله زاده
■ مناسبت ها :
□ تبریـــک
□ تسلیت
مطالب اختصاصی


بازدید از غرفه مس سـونگون در بیستمین نمایشگاه صنایع فولاد کشور

نمایشگاه بین المللی تبریز - غزفه مس سونگون

نمایشگاه بین المللی تبریز

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


چرا وزیر صنعت به واحدهای تولیدی «ماشین‌سازی» و«بلبرینگ‌سازی» سری نزد؟

نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن

وزیر صنعت بی‌آنکه به سراغِ کارخانه‌های بحران‌زده برود و پیگیر مشکلاتِ آن‌ها شود، از کنارشان عبور کرد.

 وزیر صنعت و معدن صبحِ سه‌شنبه وارد تبریز شد و برای بازدید از طرح‌هایی که بهره‌برداری از آن‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان می‌شد، از طرح‌های توسعه‌ی داروسازی شهید قاضی و قطعات خودرو بازدید کرد.

توجه مسئولین ارشد به بخش داروسازی و تلاش برای گسترش این صنعت، امری پسندیده است و هیچ‌کس مخالف آن نیست لکن اساساً وزرا هنگام سفر به منطقه‌ای بیشتر مناطق محروم را مورد توجه قرار می‌دهند و به منظور لمس مشکلات صنعت‌گران از نزدیک، در واحدهای تولیدی راکد حضور می‌یابند.

نعمت‌زاده دیروز تنها به مجمتع مس سونگون که حاشیه‌های پیرامون آن زیاد است، سفر کرد و در نهایت بی‌آنکه از اقدامات صورت گرفته برای بومی‌سازی محصولات و جلوگیری از خروجِ ماحصل اکتشافات سخن گوید، همچون گذشته به بیانِ «بایدها» و «نبایدها» بسنده کرد.

انتظار می‌رفت وزیرِ آذربایجانی کابینه‌ی حسن روحانی در اواخر عمر دولت به کارخانه‌هایی مثل ماشین‌سازی، بلبرینگ‌سازی و تراکتورسازی سر می‌زد و ضمن استماعِ مشکلات هیئت مدیره و کارگران، گزارشِ اقدامات صورت گرفته برای درمانِ بیماری این واحدهای تولیدی بزرگ و در عین حال بحران‌زده را شرح می‌داد.

قطعاً با سکوت در برابر تهدیداتی که صنایع مادر آذربایجان‌شرقی را به ورطه‌ی سقوط کشانیده است، معضلات رفع نمی‌شود و با عبور از کنار این مسایل نمی‌توان همه‌چیز را مطلوب جلوه داد.

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


سفر یک روزه وزیر صنعت و معدن به معدن مس سـونگون ورزقان

معدن مس سونگون ورزقان

محمدرضا نعمت زاده در جریان بازدید از مجتمع مس سونگون با تاکید بر اینکه کنسانتره تولیدی در این مجتمع نباید از استان آذربایجان شرقی خارج شود، گفت: بر اساس مطالعات جدیدی که در حال انجام است به نظر می رسد ذخیره معدن مس سونگون به بیش از 2 برابر افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه ذخیره معدن مس سونگون پیش از این 400میلیون تن برآورد شده بود، این معدن را یکی از معادن مهم کشور در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: با راه اندازی واحدهای جدید در قالب طرح توسعه این معدن و ظرفیت سازی برای صنایع پایین دستی، اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی در استان ایجاد می شود.
وزیر صنعت و معدن و تجارت را در این بازدید، علیرضا جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، رحمانی قائم مقام وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، علیزاده نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی، مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و اکبریان رئیس کمسیون مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگز از مسئولان استانی همراهی می کردند.

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب قابل مشاهده میباشد...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


از سر گیری طرح های توسعه مس سـونگون ورزقان

رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی از شروع مجدد طرح های توسعه مس سونگون ورزقان خبر داد.
دکتر رضا علیزاده ورزقان
 
متن پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

“ﺍِﻥَّ ﺍﻟﻠﻪَ ﻻ‌ ﯾُﻐَﯿِّﺮُ ﻣَﺎ ﺑِﻘَﻮْﻡٍ ﺣَﺘَّﯽ ﯾُﻐَﯿِّﺮﻭﺍْ ﻣَﺎ ﺑِﺂﻧﻔُﺴِﻬِﻢ.” ﺭﻋﺪ/۱۱
ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ سرنوشت ﻫﯿﭻ ﻗﻮﻣﯽ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯿﮑﻪ ﺧﻮﺩ سرنوشت خود رﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﻨﺪ.

با سلام

به استحضار مردم شریف استان آذربایجان شرقی و مردم عزیز شهرستان ورزقان و خاروانا می رساند

چنانکه اطلاع دارید طرحهای توسعه ی مس سونگون علیرغم این که در سال ۱۳۸۸ شروع شده و نوید بخش توسعه شهرستان ورزقان، استان آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور عزیزمان بود چند سالی است که بصورت نیمه تمام رها شده و تعطیل گشته است.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در آن زمان مقرر شده بود با اجرای این طرح ها شمش مس در ورزقان تولید و سپس شمش تولید شده، در شهرک تخصصی مس به انواع مصنوعات و فرآورده های مس و آلیاژهای آن تبدیل گردد، که این امر موجبات ایجاد اشتغال، توسعه و پیشرفت در منطقه را فراهم می آورد.

متن کامل را در ادامه مطلب همراه ما باشید ...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


اجرای طرح های توسعه مس سـونگون موجب رونق اشتغال می شود

حجت الاسلام مسعود مهدوی

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورزقان، اظهار داشت: بصیرت سیاسی مردم ایران موجب شده است در راهپیمایی ها، مناسبت ها و تمامی مراسمات با پیروری از مقام معظم رهبری در تمامی صحنه ها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم نهادینه شدن آگاهی و شناخت در جامعه، افزود: باید با آگاهی و بینش برگرفته از اسلام ناب محمدی از تاریخ درس  گرفته و اجازه تکرار فتنه ها را ندهیم.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه بارش برف اخیر در شهرستان موجب موجب مسدود شدن تمامی را های ارتباطی شد، گفت: برخورد لازم می دانم از طرف مردم فهیم شهرستان از تلاش های راهداران که به صورت شبانه روزی برای حفظ امنیت راه های کشور در تلاش هستند تشکر و قدردانی نمایم.

وی افزود: طرح های توسعه مس که در چند سال اخیر و در اثر بی توجهی ها متوقف شده بودند به لطف خداوند و در سایه تلاش و همت مسئولین استانی و شهرستانی و مجمع نمایندگان استان و نماینده شهرستان از سرگرفته خواهد شد که با آغاز به کار این طرح به شاغل شدن جوانان جویای کار شهرستان و استان را شاهد خواهیم بود.

خطیب جمعه ورزقان با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به شهرستان ورزقان داشته است، تصریح کرد: طرح های توسعه مس، احداث شهرک مبل و پتروشیمی خاروانا و راه اندازی چندین واحد تولیدی دیگر از جمله اقداماتی است که برای رفع دغدغه های مردم شهرستان و رفع معضل اشتغال صورت گرفته است.

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


بزرگراه خواجه-ورزقان شاهراهی برای توسعه

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان، جاده خواجه-ورزقان به طول ۴۸ کیلومتر تنها راه مواصلاتی منتهی به منطقه ورزقان و مجتمع معدنی مس سونگون است که از زمان بهره برداری این مجتمع به یکی از محورهای پرتردد و دارای حجم ترافیکی بالا تبدیل شده و به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم یکی از جاده‌های حادثه خیز استان محسوب می‌شود. بر این اساس در سال ۱۳۸۹ ضرورت تبدیل این محور کم عرض و دوطرفه به بزرگراه در دستور کار مسئولین وقت قرار گرفت و مقدمات اجرایی آن با سرمایه­‌گذاری مجتمع معدنی مس سونگون و کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان کلید خورد.

علی‌رغم فراهم بودن شرایط لازم و شروع مناسب، متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل مسائل حاشیه ای، روند اجرایی این بزرگراه به شدت کند شده و در مقاطعی هم به تعطیلی کشیده شد. در نهایت با روی کار آمدن نماینده جدید و پیگیری‌های مستمر وی مردم شاهد شروع به کار مجدد این پروژه در یکی دو ماه اخیر بوده‌اند.

به دلیل اهمیت بسیار موضوع برای مردم شهرستان برخوردار ولی محروم ورزقان خبرنگار این پایگاه خبری با حضور در محل، گزارشی از کم و کیف روند اجرای بزرگراه برای در دسترس عموم قرار دادن فراهم آورده است.

متن کامل را در ادامه مطلب همراه ما باشید ....

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


افتتاح دفتر باشگاه مس سونـگون ورزقان

باشگاه مس سونگون ورزقان

به گزارش آوای ورزقان، رضا علیزاده امروز در آیین افتتاح دفتر جدید باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان در ورزقان، اظهار داشت: زمانی که در دور هشتم نماینده مردم شهرستان در مجلس بودم با پیگیری‌های فراوان باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان را به ثبت رسانده و با خرید امتیاز یک تیم فوتبال دسته دومی فعالیت‌های باشگاه را شروع کردیم.

وی افزود: فعالیت باشگاه در ورزقان، کسب افتخار برای شهرستان و توجه به مسائل فرهنگی شهرستان ورزقان آرزوی من بود که متاسفانه به دلیل برخی اتفاقات در سال‌های اخیر محقق نشد و من نمی‌خواهم با بازگشت به گذشته در شهرستان حاشیه ایجاد شود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس تصریح کرد: باشگاه مس سونگون ورزقان به نام ورزقان ولی به کام دیگران بود که با شروع مجلس دهم و با پیگیری‌های بسیار از مدیران شرکت مس خواستار استقرار باشگاه در شهرستان و ادامه فعالیتش در ورزقان شدم که امروز با نظر مثبت مدیران شرکت مس این اتفاق مبارک در شهرستان روی داده است.

متن کامل را به همراه تصاویر در ادامه مطلب همراه ما باشید ...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


انتقاد امام جمعه ورزقـان از عملکرد مسئولان استان نسبت به شهرستان

 

* بزگراه خواجه – ورزقان که عملیات احداث آن از ۶ سال گذشته شروع شده است به دلیل برخی مسائل حاشیه‌ای و سیاسی کاری در سالهای گذشته محقق نشده است.

* لزوم توجه به بخش کشاورزی و گردشگری در شهرستان

* عوارض و حق آلایندگی معدن مس سـونگون ورزقان پرداخت نمیشود

* درخواست انتقال باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سـونگون به ورزقان 

متن کامل را در ادامه مطلب مطالعه نمایید...
نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


شهرداری ورزقان

تکمیل احداث کنار گذر جنوبی شهر ورزقان

ذاکر قیاسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری آوای ورزقان، در خصوص عملکردها و برنامه‌های شهرداری ورزقان گفت: لکه گیری و زیر سازی آسفالت خیابان امام خمینی(ره) به طول ۳ کیلومتر، کاشت نهال و توزیع آن در بین شهروندان به میزان پنج هزار اصله نهال، راه اندازی کمپ گردشگری سدزرآباد، آب انداری تعداد ۱۰ قایق در سد که با استقبال بی نظیر شهروندان رو به رو شد، بازسازی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، جدول گذاری به طول یک هزار و ۵۰۰ متر، طراحی خیابان غیر هم سطح منتهی به بیمارستان علامه جعفری و اجرای آن با پیشرفت ۴۰ درصدی، اجرایی کفپوش پیاده‌روها، شروع عملیات روکش آسفالت خیابان اصلی شهر با مشارکت اداره راه و شهرسازی و معدن مس سونگون، لایروبی رودخانه، احداث بلوار در خیابان منتهی به معدن مس سونگون، ساماندهی گلزار شهدای ورزقان، مخروط ریزی جاده حاشیه سدزرآباد، خرید گریدر و انجام مطالعات لازم برای جداسازی آب فضای سبز از آب شرب را از جمله اقدامات شهرداری ورزقان در زمان سرپرستی و بعد از آن در زمان شهرداری خود عنوان کرد.
متن کامل را در ادامه مطلب مطالعه نمایید...
نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


همایش تجلیل از کارگران نمونه معدن مس سـونگون

همایش تجلیل از کارگران نمونه معدن مس سـونگون

به گزارش آوای ورزقان، در سالن همایشات مجتمع معدنی مس سونگون شهرستان ورزقان شاهد برگزاری همایشی با عنوان تجلیل از کارگران نمونه معدن مس سونگون شهرستان ورزقان بودیم که به همت شرکت مس آذربایجان برگزار شد.

معدن مس سونگون

متن کامل این گزارش را به همراه تصاویر در ادامه مطلب همراه ما باشید...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


اهمیت احداث کارخانه ذوب و پالایش مس در ورزقان

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی

امام جمعه محبوب ورزقان : کارخانه ذوب و پالایش مس سونگون نباید به بهانه‌های چون نداشتن صرفه اقتصادی تعطیل می‌شد؛ چرا که با راه اندازی این کارخانه‌ها و به تبع آن ایجاد صنایع پائین دستی مس، علاوه بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در شهرستان ورزقان به صورت مستقیم فراهم می‌شد.

متن کامل گزارش خطبه های نماز جمعه 10 اردیبهشت شهرستان ورزقـان را در ادامه مطلب مطالعه نمایید...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


مدیرعامل باشگاه مس سـونگون ورزقان: هدفی جز قهرمانی نداریم

حامد نجفی - مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان

"حامد نجفی" مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آناج از توافق با علیرضا افضل سرمربی فصل گذشته این تیم برای تمدید قرارداد خبر داده و اظهار کرد: برای فصل آینده با مربی سال قبل خود توافق کردیم و به زودی کار جذب بازیکنان را آغاز می‌کنیم.

وی اضافه کرد: سرمربی تیم از حدود یک هفته بعد کار خود را آغاز می‌کند و بعد از این که لیست بازیکنان مدنظرش را ارائه داد، به مذاکره با بازیکنان و جذب آنها اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه مس سونگون در پاسخ به این سؤال که آیا امکان برگزاری بازی‌های این تیم در ورزقان وجود خواهد داشت یا خیر، متذکر شد: عملا این امکان وجود ندارد چراکه ما برای برگزاری بازی‌ها در ورزقان، نیاز به سالن استاندارد و هتل مناسب داریم و این زیر ساخت‌ها در این شهر وجود ندارد.

نجفی افزود: طی صحبت‌هایی که با نماینده ورزقان(منتخب مجلس دهم) در مجلس انجام شده است، تلاش خواهیم کرد تا مقدمات ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای انجام بازی‌ها در ورزقان را از طریق شرکت مس فراهم آوریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه مس سونگون قصد تیمداری در رشته دیگری را دارد، گفت: فعلا برنامه‌ای برای اضافه شدن تیم جدید به باشگاه در سال 95، مد نظرمان نیست.

مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان در پایان صحبت‌هایش تأکید کرد: به تمامی مردم آذربایجان قول می‌دهیم تا تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم عنوان قهرمانی را که فصل گذشته با تفاضل گل کمتر از دست دادیم، در این فصل به دست آوریم و هدفی جز این نداریم.

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


انتقاد رئيس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ورزقـان از نحوه پرداخت ارزش افزوده و عوارض آلايندگی مجتمع معدنی مس سـونگون

مهندس علی روشنی - رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ورزقان

علی روشنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری آوای ورزقان، با اشاره به آلایندگی‌های معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان، اظهار داشت: از سال ۸۹  و به جهت تلاش‌های مسئولین وقت شهرستان مقرر شد مجتمع معدنی مس سونگون ورزقان به دلیل تخریبات و ایجاد آلودگی ناشی از معدن کاری در شهرستان ورزقان درصدی از درآمد خود را به عنوان حق آلایندگی به شهرستان پرداخت نماید؛ که این حق آلایندگی به صورت عادلانه در شهرستان توزیع نمی شود.

وی افزود: ۸۶ درصد جمعیت شهرستان روستایی و ۱۴ درصد شهری است که در توزیع حق آلایندگی پرداختی از سوی معدن مس سونگون نسبت جمعیت در نظر گرفته نمی‌شود و در نتیجه روستاهای شهرستان مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ورزقان تصریح کرد: انتظار داریم ارزش افزوده و عوارض آلایندگی معدن مس سونگون ورزقان به صورت عادلانه و برحسب جمعیت در شهرستان ورزقان توزیع شده و روستاهای مجاور معدن از امتیازات خاصی برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: روستاهای اردشیر و طویل با وجود قرار داشتن در محدوده معدن مس سونگون از راه دسترسی مناسبی برخوردار نبوده و از نعمت برق محروم‌اند که امیدواریم با پیگیری‌ها و اقدام مسئولین شهرستان این مشکلات مرتفع گردند.

روشنی با تاکید بر کمک به دهیاری‌های تازه تأسیس یافته شهرستان، از پرداخت عوارض آلایندگی معدن مس سونگون شهرستان ورزقان به صورت استانی انتقاد کرد و اظهار داشت: حق آلایندگی ناشی از معدن کاری در سونگون متعلق به شهرستان ورزقان است که باید در ورزقان هزینه گردد و اگر بنا است به کل شهرستان‌های استان تخصیص یابد باید عوارض آلایندگی سایر صنایع استان نیز چنین باشد.

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


حفظ جنگل‌های ارسباران یا بهره برداری از معادن قره داغ ؟؟

جنگل های ارسبارانمعدن مس سونگون و محیط زیست ارسباران

گسترش دامنه های فعالیت مجموعه مس سونگون علی رغم اینکه فرصت اشتغال را برای مردم آن منطقه را به وجود می آورد ولی در صورت عدمعایت موارد فنی تهدیدهایی برای محیط زیست آن منطقه به ویژه جنگل های ارسباران در پی دارد.

توجه به ملاحظات زیست محیطی (ذکر شده در ادامه مطلب) در کنار معضل بیکاری و عقب افتادگی ورزقان از کاروان توسعه دو مقوله ای است که باید مورد توجه واقع شوند. اگر تخریب جنگل های ارسباران به بهانه ی ایجاد شغل پسندیده نیست، بهانه قرار دادن ملاحظات زیست محیطی برای مانع تراشی پیش روی سونگون نیز شایسته نمی باشد. تأخیر در اجرای پروژه های سونگون به حدی بوده است که هیچ دلیلی برای ادامه ی تأخیر و نیز عدم اجرای پروژه های کلنگ خورده و حتی ممانعت از ایجاد شهرک صنعتی مس و صنایع جانبی مس در منطقه پذیرفتنی نخواهد بود. لذا بهترین راهکار این است که پروژه های مس منطقه به فن آوری های روز زیست محیطی مجهز شوند و تمام قوانین و ملاحظات زیست محیطی در این زمینه به دقت عمل شوند. از آن جا که فعالیت های معدنی در کل منطقه ی قره داغ و در پوشش قسمت معدنی ارسباران صورت می گیرد و نیز جنگل های ارسباران که در شهرستان های این منطقه پوشش دارد، ضروری است کمیته ی ویژه ای برای مطالعات و بررسی های کارشناسی در برنامه های استخراج معادن و استقرار صنایع مربوط با ملاحظات زیست محیطی تشکیل و وارد عمل شود و در عین حال دغدغه های اجتماعی موجود در منطقه نیز مورد توجه باشد. در این راستا اعتمادسازی در منطقه یک ضرورت است به گونه ای که مردم نگرانی های زیست محیطی را به دور از هرگونه جهت گیری های خاص باور کنند.

در عین حال مردم منطقه از بهره برداری معادن قره داغ به امید رفع عقب افتادگی و تسریع در روند رشد و توسعه و ریشه کنی معضل بیکاری و جلوگیری از موج مهاجرت استقبال می کنند و چنانچه چنین نباشد، دلیلی ندارد به این روند رضایت دهند و در کنار آن محیط زیست منحصر به فرد خویش را در معرض تهدید قرار دهند. نتیجه این که نمی توان مردم منطقه را  میان دو گزینه ی «جنگل های ارسباران» و «بهره برداری از معادن قره داغ» قرار داد و مجبور ساخت که یکی را برگزینند.

متن کامل را در ادامه مطلب مطالعه نمایید...

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


کارخانه ذوبی که تعطیل وتقدیم استان کرمان شد !!!

جزئیات تعطیلی بخش ذوب و فاز سوم تغلیظ مس سـونگون آذربایجان !!!!

مس سونگون ورزقان

فریدون جعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تعطیلی فاز سوم تغلیظ و واحد اسید مس سونگون، اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران با دلایلی ناموجه و غیرقابل قبول توسعه واحدهای تغلیظ و ذوب در مجمع مس سونگون را بدون توجیه اقتصادی دانسته و از توسعه آن ممانعت می‌کند.

وی با اظهار ناراحتی و انتقاد از شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: شرکت صنایع مس طی گزارشی چهل صفحه‌ای مدعی شد وجود فاز سوم تغلیظ در آذربایجان‌شرقی توجیه اقتصادی ندارد لذا با ارائه دلایلی خواستار تعطیلی بخش ذوب و اسید شدند، در مقابل سازمان نظام مهندسی معدن طی گزارشی 130 صفحه‌ای ثابت کرد ایرادات وارده قابل قبول نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌شرقی ادامه داد : دلایل اعلام شده توسط شرکت مس ایران به هیچ وجه قابل قبول نبود اما متاسفانه به دلیل فشارهای وارده مجبور به تعطیلی فاز سوم واحد ذوب در استان شدیم، واحدی که بالای 200 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود هزینه های میلیاردی برای احداث فاز سوم تغلیظ و خرید دستگاه‌ها، درنهایت از اردیبهشت ماه سال گذشته این بخش تعطیل و دستگاه‌ها به کرمان منتقل شد.

جعفری با انتقاد از تعطیلی فاز سوم، بیان داشت: سفر معاون اول رئیس جمهور به مس کارخانه مس سونگون تاثیری زیادی در ابقاء این بخش‌ها نداشت، متاسفانه علی رغم پیگیری‌های متعدد بخش اسید و فاز سوم تغلیط تعطیل شد و در آینده‌ای نزدیک جزئیات آن در کنفرانس خبری ویژه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


گزارش آيين عزاداری ۲۸ صفر در ورزقان

عزاداری ۲۸ صفر در ورزقان

دفتر امام جمعه شهرستان با همکاری مجتمع معدنی مس سونگون ورزقان بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع ورزقان اقدام به برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نمودند. گزارش تصویری این مراسم را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده


تغييري که ۲۴ ساعت دوام نيافت و نتيجه عکس داد !

 
 باشگاه مس سونگون ورزقان

طبق گزارشات واصله از جریانات اخیر مدیریت باشگاه مس سـونگون، عناوین و سوالات ذیل قابل توجه میباشد :

* آقای مختاری مدیرعامل باشگاه نیستند و فقط سرپرست باشگاه مس سـونگون در منطقه هستند. (1)

* بر اساس بند دوم حکم اخیر رییس هیئت مدیره صنایع ملی مس، مدیرعاملی حامد نجفی پابرجاست. (2)

* بر اساس بنده اول همان حکم؛ مدیریت تیم فوتسال مس سـونگون را نیز حامد نجفی عهده دار میباشند. (قابل ذکر است تیم داری اصلی باشگاه فرهنگی ورزشی مس سـونگون فعلا در رشته فوتسال بوده که مدیریت آن به آقای نجفی واگذار شده است.) (3)

* با عناوین فوق آیا برگزاری مراسم معارفه آقای مختاری و  برکناری حامد نجفی با حضور نماینده ورزقان و تکذیب فوری آن از سوی مهندس کرباسیان در شان شهرستان ورزقـان بوده و آبروریزی نمیباشد؟؟؟ (4)

* پیرو تشکیل شرکت مس آذربایجان ، اسم باشگاه مس آذربایجان نیز شنیده شد!!! ( آیا این همان استقلال مس سونگون و مدیریت ورزقان بر باشگاه است!!!!؟؟؟ ) (5)

* حامد نجفی خطاب به اظهارات نماینده ورزقان: من ایشان را در سطحی نمی‌بینم که به ایشان پاسخ بدهم و شأن خودم را بیش‌تر از آن می‌دانم که به چنین اظهاراتی واکنش نشان بدهم. (6)

* مدیرعامل سابق باشگاه مس سونگون خطاب به اظهارات الهوردی دهقانی: واقعاً جای سؤال است که چرا برخی نفرات عرصه ورزش را فدای خواسته‌ها و اهداف شخصی خود کرده و برای دست یافتن به اهدافشان و دلسوز نشان دادن خود در بین مردم، به هر کاری دست می‌زنند و از تهمت و ناروا گفتن به هرکسی، ترسی ندارند. (7)

«« متن کامل مصاحبه ها را در ادامه مطلب همراه ما باشید »»

نویسنده:مهندس رضا عبداله زاده

احادیث و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام
صفحات سایت
تعداد صفحات : 4
آرشيو
اشتغالزایی

ارس فورج - گروه صنعتی ارس فرمان تبریز



افراد آنلاین : 5
تعداد نظـرات :
بازدید کـل : 5,228,347

تمامی حقوق این سایت مرتبط به فرخ عبداله زاده بوده و کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد.
توجه : کاربر گرامی فعالیت شما در این سایت ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.
Copyright © 2019

18.219.96.188 : آي پي شما
Safari 5.1 : مرورگر
: سيستم عامل