دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال

به وب سـایت شـخصی و پـایگاه اطلاع رسانی فـرخ عـبدالـه زاده خــوش آمدید.


سامانه پیامکی :

10006762485846

موضوعات
■ اخبار :
□ مقام معظم رهبری
□ ریاست جمهوری
□ قوه قضاییه
□ مجلس شورای اسلامی
□ وزارت کشــــور
□ اســتانداری
□ فـرمانداری
□ بخشداری
□ شـهرداری
□ شورای شهر
□ میراث فرهنگی
□ آموزش و پرورش
□ تبریز
□ ورزقان
□ خاروانـــا
□ سـیه کلان
□ ورزقــان نــیـوز
□ سایر شهرستانها
□ مهمترین خـبرهای روز
□ اخبار امام جمعه محترم
□ جدیدترین خبرهای دولت
□ جدیدترین خبرهای استان
□ جدیدترین خبرهای ورزقان
□ جدیدترین خبرهای کلیبر
□ جدیدترین خبرهای اهر
□ اخبار مس سونگون
□ اخبار روستاها
□ بـسیج
■ اخبار اختصاصی انتخابات :
□ مجلس شورای اسلامی تبریز
□ شورای اسلامی شهر تبریز
□ مجلس شورای اسلامی ورزقان
■ معرفی شخصیت ها :
□ مقام ریاست جمهوری
□ مجلس شواری اسلامی
□ شورای اسلامی شهر و روستا
□ چهره های شناخته شده
■ معرفی مناطق جغرافیایی :
□ کشور عزیزمان ایران
□ استان آذربایجان شرقی
□ شهرستان های آذربایجان شرقی
□ روستاهای شهرستان ورزقان
■ گالری عکس :
□ طبیعت آذربایجان
□ روستای سيه کلان
■ یادداشت ها
□ عبداله زاده
■ مناسبت ها :
□ تبریـــک
□ تسلیت
مطالب اختصاصی

دسته : تبریز ,

کمپین نخریدن خودرو داخلی به نفع چینی‌ها

دکتر رضا پاشایی

"اگر قرار است خودرو بی کیفیت سوار شویم بهتر است آن خودرو ایرانی باشد"

دکتر رضا پاشایی در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی صنایع استان، اظهار داشت: در حال حاضر 240 کارخانه قطعه سازی در تبریز وجود دارد که تنها 130 عدد از آنها فعال هستند، تبریز زمانی قطب قطعه‌ سازی کشور بود اما امروز کارخانه‌ها با ظرفیت 30 درصدی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در صنعت کشور برخی از افراد و عوامل در جای خود قرار نگرفته‌اند و همین امر موجب وقوع بحران شده است، دولت حمایت قاطعی از صنعت ندارد و به مرور زمان وضعیت از حال حاضر نیز بدتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مالیاتی استان موضوع افزایش 32 درصدی مالیات را مطرح می‌کنند، افزایش دریافتی صنعت مریض کشور را درمان نمی‌کند. رکود حاکم بر جامعه و عدم حمایت همه جانبه از تولید موجب بیکاری شده است و همین امر در توسعه‌ی بزه‌های اجتماعی موثر است.

متن کامل را در ادامه مطلب همراه ما باشید ...

دکتر رضا پاشایی

نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان با بیان اینکه ایجاد بسته‌ی حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده توسط دولت لازم است، اذعان داشت: اکنون ترکیه تبدیل به قطب قطعه‌سازی شده است و خودروهای لوکسی را مونتاژ می‌کند، کارخانه‌هایی که 4 سال پیش هم سطح صنایع تبریز بودند اکنون 100 برابر ما پیشرفت کردند.

وی یادآور شد: به علت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، این کشور دنبال قطعه‌سازان ایرانی و ترکیه‌ای بود، ما همچنان به علت مشکلات مالی و بانکی در مرحله مذاکره هستیم اما صنعت گران ترکیه به علت حمایت دولت با روسیه قرارداد خود را بسته‌اند.

وی عنوان کرد: با وام‌ 20 درصدی صنعت ایران رشد نمی‌کند، کشورهای توسعه یافته وام 4 درصدی را برای مردم و وام 2 درصدی را برای تولید در نظر می‌گیرند، ما در برنامه کوتاه مدت طرح جامع احیاء و اعتلای صنعت خواستار وام 10 هزار میلیاردی هستیم تا از رکود خارج شویم.

 

دکتر رضا پاشایی

 

پاشایی با اعلام اینکه قطعه سازان نفس‌های آخر خود را می‌کشند، گفت: خودورسازان به سفارش دولت به سایر کشورها بدون دریافت هزینه خودرو صادر کرده‌اند، چنانچه پول خودروها پرداخت شود قطعه‌ سازان نیز به پول خود خواهند رسید.

وی ادامه داد: زمانی فروش خودرو به نفع قطعه سازان می‌شود که خودروسازان از آن سهمی هم برای ما قائل شوند، مدیران ابتدا بدهی‌های خود را پرداخت می‌کنند و در پایان اعتباری برای قطعه‌ سازان باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی باید صندوق حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده تشکیل شود تا بخشی از عوارض واردات خودرو و مازاد درآمد سالیانه دولت از واردات به صندوق اختصاص یابد.

رئیس انجمن صنایع محرکه و قطعات خودرو کشور در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر عدم منصفانه بودن ارائه وام 25 میلیونی به مردم با سود 16 درصدی، توضیح داد: در کشورهای عقب مانده به مردم وام بالای 4 درصدی ارائه می‌کنند، پیشنهاد ما ارائه وام 4 درصدی بود اما متاسفانه مورد قبول واقع نشد. ما نه تنها مخالف ارائه وام 16 درصدی بودیم بلکه پیشنهاد داده بودیم تا میزان وام افزایش یابد.

وی افزود: قیمت خودرو آیتم‌هایی دارد که برای همه پوشیده است، حتی مبنای قیمت دستوری هم افشاء نمی‌شود. خودروسازان ادعا دارند دلیل تفاوت قیمت خودرویی که در داخل به فروش می‌رسد با خودروهایی که برای کشورهای همسایه صادر می‌شود به خاطر بیمه و ارزش افزوده است. بنده نمی‌توانم این ادعاها را تایید و یا رد کنم چراکه قیمت تمام شده خودرو اطلاعی ندارم.

 

رضا پاشایی تبریز

 

وی اعلام کرد: کمپین ممنوعیت خرید خودرو داخلی به نفع چینی‌ها تمام شد و آنان خودروهای بی کیفیت خود را وارد ایران کردند، خودرو داخلی شاید بی کیفیت باشد اما از خودرو چینی بهتر است، اگر مردم قرار است خودرو بی کیفیت سوار شوند همان بهتر که اتوموبیل ایرانی بخرند.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی با انتقاد از ترجیح منافع شخصی به منافع ملی، بیان داشت: خودروسازان به جای خرید زمین و خانه بهتر است به فکر ارتقاء سطح تکنولوژی و مونتاژ خودرو با کیفیت باشند، اگر دولت از بخش خصوصی حمایت کند می‌توان قیمت‌ها را کاهش و کیفیت را افزایش داد. جوانان به دنبال اتوموبیل ایمن و پرشتاب هستند و ما باید بر اساس علم روز خودرو تولید کنیم.

وی اضافه کرد: به منظور مونتاژ خودرو با کیفیت و برند برتر در استان با دو شرکت آلمانی استانداری و صنعت و معدن وارد مذاکره شده، هدف ما تولید سالانه هزار خودرو در آذربایجان‌شرقی است.

* گزارش از : آناج


ارسال نظر برای این مطلب
توجه :
* خواهشمند است در به کار بردن نام اشخاص اصل ادب و احترام را رعایت فرمایید.
* لطفا دیدگاه های خود را مرتبط با موضوع مطالب درج نمایید.
* نمایش نظرات به معنی تایید یا رد آنها نمیباشد.
* مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده کاربران عزیز میباشد.
نويسنده ديدگاه :

كارگرمعدن

1394/08/27 ، 11:05
چرا مديران معدن استان و يا كرمان كارخانجات مس سونگون را به بهانه اتوبان تعطيل كرده اند و در اين ميان نماينده ورزقان نظاره گر غارت منطقه و نااميدي جوانان منطقه به آينده شغلي است و دهقاني هيچ واكنشي نشان نمي دهد؟؟؟

کد امنیتی رفرش

- پیوست فایل (عکس ،صدا ،فیلم ،اسناد ، مدارک و ... )

* ابتدا فایل های مورد نظر را آپلود ،سپس لينک مستقيم آنها را کپی نموده و در نظر ارسالی درج نمایید .

احادیث و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام
آرشيو
اشتغالزایی

ارس فورج - گروه صنعتی ارس فرمان تبریز

QR Contact

QR Code -Abdolahzadeh.ir



افراد آنلاین : 156
تعداد نظـرات :
بازدید کـل : 5,249,873

تمامی حقوق این سایت مرتبط به فرخ عبداله زاده بوده و کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد.
توجه : کاربر گرامی فعالیت شما در این سایت ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.
Copyright © 2019

18.222.110.235 : آي پي شما
Safari 5.1 : مرورگر
: سيستم عامل